Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Smart

Kategori: Träning

Läste just en intervju på marathon.se. I söndags tog Enhörnalöparen Lars Johansson ett stort steg i sin maratonkarriär, genom att sätta ett personbästa med 2.17.33 i Sevilla Marathon.

Saxat från Marathon.se

Du slog ju igenom med 2.20 i just Sevilla för några år sedan, varför tror du nästa steg i maratonutvecklingen har tagit dessa år?
– Jag tror det har en hel del med träningen att göra. Jag tränade lite för tufft tidigare på kvalitén. Varje kvalitetspass var nästan som en tävling, jag maxade nästan alltid.
Nu har jag växlat ner en växel på min kvalité och kör lite lugnare, vilket gör att jag kan springa bättre på tävlingen.

Precis så som jag skall tänka!!

För övrigt är det skit. Gårdagens återhämtningspass blev vilodag då jag var sjukt trött efter en dålig natts sömn. Idag är jag lite rosslig och har en blåsa i munnen. En dags vila till.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: