Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Vägval

Kategori: Träning

Igår stod vägvalsintervaller på programmet. ca 1 km långa sträckor som man sprang 3 och 3. Rolig träning men tyvär en del väglöpning och det gillar inte min rygg. Nu har jag fått ont på andra sidan(ovanför höften). Inte så farligt och jag ignorerade detta över SM men nu är det dags att ta tag i det innan det blir ett stort problem. Och väglöpning är inte bra. I skogen fungerar det mycket bättre. Så - ingen löpning idag. Jag är anmäld i helgen och kommer att springa de tävlingarna om det inte blir värre men sen får det nog bli rejäl rehab och kanske två veckor utan löpning för att gå in i vinterträningen helt utan skavanker.

Hösten är ju inte riktigt slut och jag har några roliga tävlingar kvar.

Smålands 24/10.
Rhodennatt 31/10
Udevallapatrull 7/11

Dessutom funderar jag på Natt-SM den 23/10. Jag känner fortfarande ett sug efter fler tävlingar! Men det blir ingen riktig satsning med formtoppning, i så fall springer jag för att det är roligt. Självklart kommer jag göra allt för att vara i superform just den dagen, men de kommande 2 veckorna kommer träningen inte att vara nummer 1 på schemat.

Så ikväll ska jag ha en fixarkväll hemma.

Kommentarer

  • Britta säger:

    Fortf klar för Rodhennatt med mig? eller rädd att jag sviker igen...? Blir det D21 ? Jag är i grym nattform (i alla fall på det enda nattloppet jag har sprungit i höst).

    2009-09-25 | 10:43:50
  • Sofia säger:

    Britta- Det är det jag tränar för!

    2009-09-28 | 10:35:25

Kommentera inlägget här: