Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Jag är bättre, starkare och gladare!

Kategori: Träning

Försöker hitta känslan för stormform. Det är svårt när kroppen inte riktigt vill kännas på topp. Det går ganska bra när jag springer men det känns inte kanon i kroppen. Och det kännns som om jag inte utvecklats. Att jag har fallit tillbaka sista tiden. Jag har de sista dagarna tappade bort tron på en final och med det tappade jag glädjen litegrann. Då bestämde jag mig för att läsa lite inlägg från året som gått. Och

Jag är bättre, starkare och gladare!

Jag kommer att hitta känslan tills på fredag. Jag ska hitta glädjen och harmonin igen. Året som gått har varit matat med utmaningar. Jag har förbättrat rekorden på bana med flera sekunder. Jag har blivit tryggare i min OL-teknik. Jag har förberett mig väl på vad som komma skall. Men framförallt har jag haft riktigt, riktigt roligt iår. Den här ångesten som finns just nu är nog bara lite rädsla för att inte prestera. Och jag är dum nog att känna att andra sätter press på mig fast jag vet att det inte är så. Jag är helt enkelt rädd för att misslyckas. Jag vill ju så gärna visa vad jag kan!

Så nu ska jag sluta oroa mig. Sluta få prestationsångest för jag gör ju det här för min skull. Idag väntar sista träningen, imorgon jobbar jag heldag men på torsdag tar jag sovmorgon och jobbar hemma någon timma innan jag åker österut till SM-staden!

Det ska gå bra det här och det ska bli så roligt! Håll tummarna är ni snälla.

Heja, heja mig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: