Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Det blåser storm ute

Kategori: Träning

Då skall man inte äntra löparbanan och tro på rekord. På en av intervallerna började jag skratta för det kom en stormby som gjorde att jag sniglade mig fram på upploppsrakan. Så tiderna känns oviktiga. De var ungefär som i våras men svåra att värdera. Formcheck? Omöjligt att veta. Löparkänsla går liksom inte att få i det vädret.

Förövrigt var jag på massage igår. Idag känns det som en traktor kört över rumpan. Men det var nog bra.

jaja. 2 viktiga pass kvar. Planeringen lyder

Lördag- jogg +  stretch
Söndag - stafett-DM
Måndag - Coreboll
Tisdag - Intervall (2*3-4 minuter +5*30+5*20 sek)
Onsdag - jogg, fartdrag + stretch
Torsdag - Vila
Fredag - SM-kval
Lördag SM-FINAL!!
Söndag SM-stafett.

Och vet ni. Skulle jag misslyckas på fredag så har jag min stora chans nästa lördag när långdistansen, som är min favorit) avgörs.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: