Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Coreboll rocks

Kategori: Träning

Jag var inte så sugen. Det var evigheter sen jag hade egen fast klass. (Känns det som i alla fall.) Det verkade jobbigt att packa väskan och åka till Frölunda. Nya personer, nytt gym och jag gick mer eller mindre vilse några gånger innan jag hittade salen. Tänkte att "varför tog jag på mig det här". Sen kom jag in och mötte 30 personer som ville träna coreboll och som var fulla av förväntan över ett nytt pass. Det var nämligen premiär för coreboll i Frölunda och fullt med folk. Och så kom vi igång och som vanligt kom jag på varför jag vill det här. Varför jag gillar att "offra" en kväll för att hänga på gymmet. Det är sjukt roligt och inspirerande. Klassen gick bra och jag åkte därifrån fylld av positiva känslor och kom på mig med att längta tills spinningklassen drar igång. Senare i höst, under högsäsong, kommer jag ha en spinningklass innan corebollen. Det blir bra det!

Idag väntar lite löpning i skog i måttlig fart. Kroppen är fortfarande lite trött från helgen men det är bara vanligt sliten, inte ovanligt sliten.

Idag är en bra dag, tror jag ska ta och springa den där SM-finalen på lunchen. Ta fram kartan, hitta känslan och springa loppet. Utan misstag. Jajamen, det gör jag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: