Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

WOOW!

Kategori: Träning

Igår hade jag 75 minuter egotid. 75 minuter peptalk! Nu är vi på gång.

På måndag startar resan mot en ny, lite annorlunda vinter. Och det kan bli hur bra som helst. Grundtanken finns kvar men också två spännande, nya träningsinslag. (Och som enda besvikelse blir det inga "vanliga" hellweek innan jul men jag gissar att det kommer att svida ganska bra ändå.)

Det är dags att börja köra mer tröskelträning! För som jag själv analyserade fram så finns numera en rapphet i benen men jag har inte uthålligheten att orka hålla steget längre sträckor. Så- mer tröskelträning.

Och nu kommer det coola- som är SÅ Sofia. Jag kommer att älska detta. Testlopp VARJE VECKA! Låter sjukt men låt mig förklara. Jag kommer att ha 2 testrundor som springs varannan vecka. Det ena är en slinga på 5 minuter som jag springer 2 varv. That´s it. Oftast kommer det passet förmodligen att kombineras med annan träning, typ korta intervaller. Det andra testloppet gör mig lycklig hela vägen innifrån och ut. Låt mig presentera årets absolut mest spännande nyhet. Passet körs på löparbana. 1000-800-600-400-200 meter med bestämda starttider. Minns inte exakta starttider men 800-ingen startar efter 6 minuter osv. Förhoppningsvis blir det mer och mer vila ju längre året går.

Så nu har jag möjlighet att se min utveckling mer tydligt. Och behöver inte känna panik för att det är testlopp. Självklart kommer det at gå upp och ner men på längre sikt hoppas jag på en sluttande kurva.

När det gäller orienterinsteknik har jag redan fått 3 hemuppgifter.

2010 kommer att bli mitt år!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: