Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Träna för att jag vill.

Kategori: Träning

Just nu finns ingen plan. Träningen blir vad den blir. Vad som hinns med. För det är mycket nu men efter helgen lugnar det ner sig och jag skall sakta men säkert börja strukturera upp träningen. Men det blir nog en lugn upptrappning mot ett rejält avstamp någon gång i början av November.

I söndags blev det 2,5 timma i skogen. 70 kontrolllappar skulle ut och han där hemma och jag hade en lång dag i skogen. Träning för mig, promenad för han där hemma.

Igår körde jag lustfylld spinning. 3-2-2-1-1-1-2-2-3-45-45-30-30-30. Jag körde hårt, deltagarna körde hårdare och det var glädje och träningsvilja hela passet igenom. Spinning när det är som bäst. När deltagarna lyfter varandra, när nivån taggas upp, när någon skriker ut sin trötthet, när man kan ta på vikänslan. Jag fick lova att köra samma pass nästa vecka eftersom en deltagare ville ta med sin fru för att som han uttryckte det " köra skiten ur henne". Det kändes verkligen som om jag fick deltagarna att pressa sig lite extra igår.

Corebollen var mer som vanligt....Många nybörjare men också många vältränade. Måste dock fila på lite nya övningar.

Idag ska jag träna. Antingen backintervaller eller provlöpning av söndagens tävling. Får se vad jag och höften känner för. Jag har börjat med 10 minuter yogaövningar framför TV:n varje kväll (3 kvällar är en vana va?). Förmodligen får jag inte kalla det yoga då jag bara väljer ut de övningar som är bra för höft och rygg och samtidigt tittar på TV eller pratar med han där hemma. Men det har gett resultat så jag fortsätter med det vad det nu än kallas.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: