Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Övermodig?

Kategori: Träning

Var hos kiropraktorn igår. Han friskförklarade min rygg och tyckte att nu behövdes bara underhållsbesök. Kanske gjorde det mig övermodig då jag igår rev av 55 minuters löpning varav 7 st 3minutare där jag pressade upp farten. Det kändes OK. Idag känns det OK, inte bra. Jag är stel igen men i alla fall ingen smärta men jag tog nog i lite för mycket. SÅ- lärdom. Försiktighet! Och låt det gå några dagar mellan de hårda löppassen.

Men- oj viken glädje att ligga och glida fram på intervallerna. Att springa den ena efter den andra och känna att nu är det höstträning. Skulle jag få välja en träningsmånad skulle november ligga bra till. Det är en så härligt avslappnad attityd. Det är evigheter till man behöver presentera resultat. Alla startar om på noll. Man har evigheter på sig att förbättra sig. Det gör inget om man är seg, man behöver ju inte vara i form. Och det är speciellt att bränna av långa, hårda pass i kolmörker, regn och kyla. Snacka om att känna sig duktig.

Idag blir det kanske träning! (Träna om jag vill träna!) Dagens huvudattraktion är bio- Apan- och fika på stan. Gäller att passa på.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: