Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Mål 2010

Kategori: Träning


Prestationsmål

SM-final
Förbättra mig på 10 km och/eller grus6:an
Jag skall höja min spikfrekvens, målsättning 90%.


Viktiga tävlingar där jag vill prestera bra

Hög prioritet

SM Ultralång
SM Lång
10-mila
Jukola
O-ringen?

Prioritet
SM Medel + stafett ?? (långt att åka, ska jag åka, beror kanske på stafetten?)
Elitserien, framförallt Luletävlingarna
DM


Känslomål

Jag vill se på mig själv som en löpare.
Jag vill känna att jag orienterar som en elitlöpare.


Flumtext

Jag ska känna glädje inför träning och tävling. Känna att jag är stolt över det som jag presterar. Jag vill känna att jag har gjort mitt bästa med mina förutsättningar.

Låter självklart men det är inte alltid enkelt. Jag är inte bäst, jag kommer inte att bli bäst men jag vill känna glädje över det som min kropp presterar, oavsett vad det är för placering. Fungerar oftast bra men jag kan fortsätta jobba med den mentala biten att vara stolt över mig själv för det jag gör. Oavsett vad andra tycker och tänker.


Vägen dit

Träningsplanen börjar formuleras nästa vecka tillsammans med PT. Några små förändringar kommer det säkert att bli men jag känner att jag är på rätt väg. Om jag fortsätter att jobba så kommer resultaten. Jag är full av självförtroende och längtan efter en rolig vinter!


Drömmål

Förstalaget på 10-mila eller Jukola (utan att alla blir sjuka eller skadade...)
Löv på SM! (Topp 10)
Nummerlapp i elit 2 på O-ringen (Topp 15)



Kommentarer

  • Britta säger:

    Härligt Sofia! Det ska bli roligt att följa med dig till dina mål. Hoppas du fortsätter blogga, du ger mig massa inspiration, träningsglädje och energi! Kram Britta

    2009-10-23 | 15:46:02
  • Sara säger:

    Skönt att läsa! Tror 2010 blir ditt år!



    Och om jag själv inte satsar så vet jag var jag kan få mig uppdateringar om livet som elitorienterare - fortsätt skriva som du gör.

    2009-10-23 | 17:05:44
  • Sofia säger:

    Och det är ni som läser bloggen som ger mig inspiration!

    2009-10-24 | 16:01:38

Kommentera inlägget här: