Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

jodå, det känns.

Kategori: Träning

Motivationen och tiden till träning är lite varierande. Igår kände jag för att springa men då hade jag en dålig ryggdag och fick promenera/jogga en bana istället. Vissa dagar är det inga problem, andra låser det sig totalt. Jag försöker känna efter och träna så mycket det går. Oftast blir ryggen bättre av träning om jag kan träna utan smärta. Så också igår. Och det går åt rätt håll. Jag gissar att det är bra om 2 veckor.

Men jag kommer ändå att ha en "dagen efter dag" idag. Körde 10 minuter benstyrka utan vikter och redan nu bränner det lite i benen så jag kan bara ana vad som komma skall. Men jag hoppas det blir OK - jag var ju rätt mesig på gymet.

Annars körde jag coreboll. Det blir mycket instruerande nu och mycket core. Det är bra. Dels vill jag det, då jag tycker att det är väldigt roligt, och dels blir det som ett block med massor av corestyrka att plocka med sig in i vinterträningen. Det borde vara bra.

Som vanligt nu för tiden är jag osäker på vad det blir för träning idag. Hade tänkt provspringa banan inför helgens tävling men har insett att jag jobbar till 18 idag och då är det mörkt. Just nu känner jag för löpskolning, men det kanske är väl tufft för ryggen idag. Vi får se. Något blir det säkert. Likaväl som det är en lyx att veta exakt vad man ska träna så är det en lyx att bara köra på känsla.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: