Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Tungt

Kategori: Träning

Det går tungt med träningen nu. Jag blev frisk och sprang i lördags. Det var jätteroligt även om vi lade undan alla tävlingsiver och bara småjoggade runt. Båda lite halvhängiga. Roligt som sjutton men inte så ärtigt. Huvudsaken var ändå att vi båda blev friskare och att vi hittade runt!

Igår laddade jag om och tog mig an testrunda 2. 2 varv full fräs på en runda som skall ta cirka 5 minuter/varv. Jag har hittat en asfaltsrunda (måste vara likvärdig att springa hela året) som börjar med en flack backe, planar ut, stiger sedan lite till ett tag (inte backe, motlut) för att vända ner lite brantare (fortfarande möjligt att springa ner avslappnat) och avslutas med en platt raksträcka. Igår provade jag 2 varv. Det var inte kul. Jag känner mig stor och klumpig. Och lördagens dryga 2 h satt i benen. Det känns segt att komma igång med träningen. Det är roligt att träna men jag känner mig seg. Steget känns ganska lätt men jag blir trött i kroppen och får slita för att få upp pulsen.

Jag hoppas att det lossnar snart och att jag kommer in i flytet. Men det var evighetersen jag tränade hårt så det tar väl kanske någon vecka att hitta tillbaka.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: