Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Tränigsvärk. Äntligen!

Kategori: Träning

Lördag. Testlopp. Bana.

Inledde med löpskolning i 10 minuter. Roligt men lite ovant, det var längesen. Sen drog jag ett djupt andetag, joggade bort till startlinjen och funderade på hur fort jag skulle springa. 1000-800-600-400-200 med bestämda starttider. Började kotrollerat. Flöt fram med en väldigt bra tassande käsla. Nya DS Traier kändes lätta. Hade inga förväntningar på tider. Visste inte hur det skulle kännas, jag ville bara känna att jag hade flyt i steget. Landade på 4:28. En lite besvikelse sköljde över mig men jag motade bort den och valde att minnas tassande lätta steg. Medel 149(90%). (Maxpuls: 222.... Men jag tror medelpulsen stämmer ändå). Vilade 1:32 och fortsatte de lätta käslan 3:31 medel 146 (88%) max 156 (94%). 600 meter 2:37 medel 145 (88%) max 156 (94%). Började fundera på om jag var för fräsch? Tryckte till på 400. 1:34 medel 145 (88%) max 157 (95%). Sista var glädje och mycket krut i benen. 40 sekuder medel 133 (81%) max155 (94%).

Kände mig nöjd. Nöjd över disponeringen av krafter. Nästa gång kanske jag kan trycka till lite mer i början.

På söndagen valde jag den brutala varianten att springa bort det onda. Jag har inte ont i musklerna längre men det är stel i höften men ibland när det sitter i ryggen kan det nästa bli bättre om jag springer. Det kändes så nu. Jag sprang i terräng i 60 minuter och det kändes mindre än under lördagen och efter passet mindre än innan. Vi kan sluta där. Idag skall jag straffträna torrorientering på samma karta. Fokus låg på benen inte orientering. Bryskt uppvaknande. Skall jag utveckla min orientering måste jag sluta med sånt här.

Idag är jag bara nöjd. Nöjd över träningsvärken. Nöjd över 2 löpta timmar på 2 dagar. Nöjd över att vara igång. Det här kommer att bli en fin vecka!

Kommentarer

  • Britta säger:

    Är det joggvila eller står du stilla? Jag måste försöka prova denna en gång, verkar roligt som 17. Men måste först läsa på hur man mäter upp distanserna på bana... jag springer ju bara intervaller på tid, har ingen aning om hur fort / sakta det går.

    2009-11-09 | 09:32:58
  • Sofia säger:

    Jag joggar lite. Vilan var valfri, dvs. det som återhämtar mig bäst. Startar på minut 6,11,15 och 18. Kul är det!

    2009-11-09 | 12:06:43

Kommentera inlägget här: