Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

testdags

Kategori: Träning

Idag blir utmaningen främst mentalt. Idag ska jag springa testlopp på grus6:an och min största utmaning blir att vara nöjd med min prestation. Jag tror inte att jag kommer att slå rekord idag men jag hoppas på en bra tid. Kroppen kännns lite seg men jag tror och hoppas att det kommer att kännas bra när jag väl kommer igång.

Igår lyckades jag ju faktiskt med konsstycket att ta det lungt på spinningen. Jag fokuserade på coachningen och körde den mer bildmålande stilen. Det var längesen jag körde det greppet på en klass men igår fungerade det bra så kanske blir det flersådana klasser. (Ja, redan nästa vecka blir det repris efter önskemål från en deltagare.)

Denna vecka blir en riktig utmaning för ben och rygg. Om det fungerar som tänkt handlar det om 5 löppass och totalt 5,5 h löpning. Jag hoppas att kroppen ställer upp på det för jag börjar bli sugen på en riktig tuff vecka med massor av timmars löpning.

På onsdag flyger jag till Luleå och under förhoppningsvis 4 löppass hoppas jag hinna med några favoritrundor. Gultzaudden, mjölkuddsberget, ormberget, Hertsöträskrundan! (Åh, den hade varit rolig att springa) Sen skulle man ju vilja springa ut till Porsön och kolla in läget. Tur att jag även ska upp i jul så jag hinnermednågra rundor så också.

I jul måste jag nog ta tag i utmaningen Luleå-gäddvik- Karlsvik- notviken-Luleå. Tänk en strålande vacker vinterdag, vindstilla, varm saft och gott om tid!

Kommentarer

  • Britta säger:

    Hertsöträsk, ja det är en runda för de sanna entusiasterna... tror inte jag är en av dem... Hoppas testrundan gick bra - det blir lite av en thriller denna bloggen din med alla testrundor som ska avverkas, ser fram emot det!



    Britta, tränar inte pga sjukdom :-( grrr

    2009-11-24 | 18:09:35

Kommentera inlägget här: