Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Ge och ta

Kategori: Träning

Att vara instruktör kan vara jobbigt och kräva massor av energi. Då och då tryter inspirationen och man tappar bort flytet på klasserna. Man känner att tiden på gymmet snor viktig energi och att man måste övertala sig själv att tagga till och bjuda på sig själv.

Just därför är det så viktigt att njuta när man hamnar i flow. Just nu är varje måndag en energitillgång. Igår var spinningklassen inte magisk men bra. Det har skapats en fantastisk måndagsgrupp. Som kommer tillbaka och som börjar prata med varandra. Det börjar bli en vikänsla. Det börjar kännas som jag får nya vänner! Och det är underbart att veta att jag lyckats förmedla träningsglädjen till åtminstonde några människor. En av mina målsättnigar med spinningen är att få människor att tycka att det är roligt att träna hårt. Jag tror faktiskt att jag har lyckats.

Coreboll är en annan utmaning. Det är så mycket teknik och på ett sätt mycket svårare att instruera. Och det är betydligt svårare att få den där vikänslan och den där magiska känslan som man kan få på ett spinningpass. Igår nosade jag på den under en parövning.

Idag blir det så lågt bort från träningsglädje som man kan komma. Idag blir det wetwest.....Tur att jag har lite lagrad energi att ta från.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: