Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

En helg i Luleå

Kategori: Träning

Med massor av löpning. Och nu känns det som jag börjar känna mig hemma i löparskorna igen. Nu börjar det kännas ganska lätt att jogga iväg. Det känns som jag återhämtar mig bra mellan passen.

Torsdag innebar 40 minuters löpning med 10*10 sekunders ryck samt 15 minuters löpskolning. Passade på att spana in Gultzaudden och södra hamnen. Mörkt och lätt regn. Benen var pigga under ruscherna men pulsen hade svårt att gå ner. Kändes inget konstigt men märkligt var det. Kanske klockstrul?

Fredag, ledig och ett lyxlångpass i dagsljus. 90 minuters lätt löpning upp till Ormberget och runt lite grann på gamla favoritstigar. "Bråkade" lite med en gubbe som ville hänga. Vi var typ 2 personer i hela skogen och han skulle ligga 0,2 meter bakom mig. Men när jag körde off-road släppte han.

Lördag och tröskelpass. 4*6 minuter. Äntrade mjölkuddsberget. Sprang offensivt, var stark i benen och återhämtade mig utan problem mellan intervallerna. Skoj pass med bra sparring av han där hemma. (Eller ja, vi vilade ihop....) Träningsårets hitills bästakänslapass.

Söndag. Fick lyxskjuts ut till Hertön och fick ett fint hemlängtanspass. Hann inte ut till träsket då jag hade ett plan att passa. Blev 60 minuters njutning i minusgrader, frost och strålande sol!

Sammanfattningsvis så är det positiva känslor. Jag kan springa nu. Det gör fortfarande ont, men det funkar och går åt rätt håll. Jag är otålig men smart. Jag längtar till nästa löppass och drömmer om hellweek. Det är härligt med motivation. Nu blir det 2 dagar utan löpning för att låta höften vila upp sig.

Kommentarer

  • Britta säger:

    Gubbe 20cm bakom låter otäckt! Bra att du sprang ifrån honom.

    2009-11-30 | 15:47:42

Kommentera inlägget här: