Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Borde få dubbel effekt

Kategori: Träning

Det borde finnas en regel som säger att wetwestträning ger dubbel träningseffekt. Det är väl ungefär det som skulle krävas för att man ska se fram mot ett sådant pass. Speciellt om det regnar och är kallt när man går till badhuset så att man fryser redan innan man hoppar i. Tur att jag är rätt taggad att träna nu. Kom ganska fort fram till att jag måste köra någon form av intervall för att få tiden att gå. Så jag drog igång en stege. Kanske inte i intervallfart men ändå så att det blev lite paus i löpandet och några delmål på vägen. Körde ett favoritupplägg.
5 min -4-4-3-3-3-2-2-2-2-1-1-1-1-1-30 sek-30-30-30-30-30 med kort vila. Det funkade bra och jag lyckades lura mig själv att få till ett riktigt bra pass i bassängen.

Att då nöjt komma hem och inse att det är lyxmiddag på gång gör inte kvällen på något sätt sämre. Det vankades risotto, hälleflundra, invigning av chanpangehinken och dessert. Känns riktigt bra att han där hemma numera är min man. Just nu ligger han på MVG.

Idag åker vi till Växjö. Imorgon kommer jag att sätta det första rekordet på nya löptestet!

Kommentarer

  • Sara säger:

    Tror mest det handlar om fjäsk för att få den där cykeln han dreglar över ;-)



    2009-11-06 | 08:58:31

Kommentera inlägget här: