Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Vilse runt en sjö, del 2.

Kategori: Träning

Fakta: Jag har ingen som helst känsla för riktningar. Jag har noll och inget lokalsinne. Jag är förvirrad. Ge mig en karta och jag hittar överallt. Utan karta=totalt kaos.

Morgonen skulle bli en lugn fin löpning runt långvattnet. Lungt blev det och fint också men bitvis lyckades jag komma helt vilse. Det är inte så himla enkelt att följa en sjökant som man kan tro. Lite småstressigt ett tag när jag inte var riktigt säker på att jag sprang åt rätt håll men jag hittade tillbaka till sjön och landande hemma 07:00 efter 62 minuters löpning. En snabb dusch och frukost och så till jobbet.

Det är grymt bra att vara morgonpigg. Det är skönt att ha gjort dagens träning innan klockan 07:00. Ikväll ska jag vakta kontroller på sprintcupen.

Gårdagens Ol-intervaller på brunbild gick OK.  Lite trötta ben efter helgen men med fokus på behärskad löpning och bra orientering så blev det ett bra pass och totalt 75 minuters löpning. 10 intervaller avklarades och av 20 besökta kontroller spikade jag 16. OK facit med tanke på att brunbild ibland kan vara svårt. Dessutom var misstagen små. Så orienteringsmässigt bra betyg. Men dessa ben... Jag längtar efter snabba rappa ben igen!




Kommentarer


Kommentera inlägget här: