Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Uppladdning pågår

Kategori: Träning

Jag väljer att se de här 5 dagarna som återhämtning och uppladdning. Benet kom ivägen för planen och 2 pass har fått byta skeppnad. Söndagens distans i skog och dagens Ol-intervaller har blivit till två mescykelpass. Det gör mig egentligen irriterad och får mig att känna mig otränad. MEN. Nu blev det här ett ypperligt andningshål. Jag har levt på kredit. Jag har lånat energi från kroppen sista tiden som jag inte riktigt hunnit betala tillbaka. Så nu laddar jag om. Njuter av hela 5 dagar utan tuff träning. Låter småskavanker läka ut och låter benen återfå normal status.

Det gör också att jag kan åka på träningsläger med fulltankad kropp. Att jag kan få ut mesta möjliga av 4 dagar i fin terräng. Benet känns bra idag. Inte helt bra men absolut ingen smärta och bara lite, pyttelite stelhet. Så jag hade nog "tur" som ändå bromsade i söndags och jag är stolt över mitt beslut att inte springa idag. Det viktigaste är kontinuitet. I det långa loppet, inte denna veckan.

Så nu återstår 44 h till nästa pass. Tills dess kommer jag att vara fulltankad igen. Både fysiskt och mentalt!






Kommentarer

  • Lina säger:

    Hej Sofia!

    Hoppas ni har det bra uppe i Mora!

    Bara så att du vet så tog jag din & Jonas karta som ni beställt från träningen igår (torsdag). Jag antar att ni inte ska ut och köra den före tisdag så då kan jag ta med mig dem till stugan!



    Vi ses!

    2009-05-22 | 20:11:54

Kommentera inlägget här: