Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Snickerslöpning

Kategori: Träning

Det tog 20 minuter, sen kunde jag inte tänka på något annat än en snickers. Det blev en total låsning och jag hade nog betalat 200 kr för en snickers. I bilen hem efter middag i stugan hade snickersfixeringen släppt men godissuget var ohållbart. Bilen fick helt enkelt stanna för inköp av plockgodis.

Men det var jag värd. Gårdagen blev 25 minuter coreträning och 75 minuter stiglöpning. Känsla? Ja utöver snickersfixeringen som stal min uppmärksamhet så var det ovanligt lätt att andas. Något tunga ben och lite kallt.

Ikväll består träningen av 6 delar

Uppvärmning

löpskolning

Intervaller (6*30-60+6*20-40+6*10-20) Jobbigare än det låter. Jag lovar!
Mellanjogg
Sprintcup
Nerjogg

Ska bli kul. Nu kan man nog andas.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: