Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Långt pass

Kategori: Träning

Inte i tid, men mentalt. Uppvärmning- inget att prata om. Sen 17 minuters löpskolning. Den tog lite tid, men det tar alltid längre tid när man är två. Veckans skvaller skall ju avhandlas under vilan. OK , ingen riktigt taggad känsla men bra genomfört. Sen intervallblocket- lätt i början sen tokigt jobbigt. All teknik försvann och de sista 6 intervallerna var bara pannben och taggtråd. Tyvär var löpkänslan slugga, inte lätt och snabbt. När sista intervallen var klar var jag tokigt trött och kollade in tiden och såg att det bara var 9 minuter kvar till min start så stressa, stressa, hämta kompass och pinne. Andas och så ladda om.

Sprintcup. Fokus på karta. Det gick bra. Inga misstag men trötta ben. Det finns liksom inget krut i dem. Men och det här känns bra att skriva, den totala orkeslösheten och tunga andningen kändes inget av. Idag var det mest en känsla av trötttränad kropp.

Jag är sliten. Det är svårt det här med att genomföra alla planerade pass men samtidigt känna efter. Jag har haft ångest hela veckan men nu har jag bestämt mig. Och ni som känner mig vet att det här är väldigt olikt mig men idag ska jag skolka, av många anledningar.


Jag känner mig sliten. När PT och jag talades vid i söndags sa jag att jag kände mig ganska pigg. Jag hade fel. Jag är ganska trött. Jag tror att Hellweek och de tre tuffa tävlingarna i helgen sitter i än.

Det är de sista tävlingarna i vår i helgen. Jag har inte haft en enda tävling i vår med normal kropp. Nu finns chansen så jag tar den och ger mig en extra dags återhämtning.

Efter helgen börjar en ny träningsperiod. Jag känner att jag behöver ladda för den. Det ska bli roligt att träna igen och köra tuffa veckor utan att behöva tänka på tävlingar.

Ikväll ska vi bjuda vår schweisiska granne på avskedsmiddag då hon flyttar hem igen. Det blir stressigt att hinna med långpass också.

Jag har tränat 18 pass sista 17 dagarna.(12 löppass, 3 cykel, 3 core varav 4 var tävlingar, 2  Intervaller+sprintcuppass och 6 var vanliga intervaller eller tempo).

Så idag består träningen av morgonyoga som jag klarat av (Skönt och lite bättre flyt idag) samt core och LÅNG stretch och kanske en vattenmassage?

Ladda, ladda. ladda inför helgen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: