Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Ingen skillnad

Kategori: Träning

Samma status som hela våren. Jag springer ganska fort. Jag orienterar ganska bra, bitvis strålande. Men det blir inga fullträffar. Det är frusterande men bara att vänta ut. Jag fick ändå med mig många positiva bitar från helgen. Jag fick också med mig några påminnelser om vad jag måste jobba med rent orienteringstekniskt. Löpningen kan jag bara vänta på... 

Det är en tävlingshelg kvar i vår. Till helgen väntar elitserien i Gävle. Det ska bli roligt och tänk om löpningen lossnar! Nu väntar ju regn och kallare väder=HURRA!

Jukola har blivit en parantes. Det är inget mål längre. Med den status jag har just nu blir Jukola en positiv överraskning om jag lyckas kvala in bland de som får springa. Det skall springas om det först men jag har mycket att bevisa för att få en av de åtråvärda platserna. Därför har jag flyttat fokus, jag vill inte lägga negativ energi på en eventuell petning. Nu ser jag fram mot elitserien och sedan en längre träningsperiod igen!

Veckan som kommer byter fokus och handlas om mängdblock. 3 långpass, 1 intervallpass + löpskolning, 2 tävlingar och coreträning. Jag kommer att sakna blodsmaken lite grann men långa lugna pass i svenska vårskogar är inte så illa det heller!

Kommentarer

  • P säger:

    Hoppsan, kommer ni upp till våra trakter, då får man väl pallra sig själv upp till Gävle och springa en direktbana:-) Hur åker ni förresten? Ni är välkomna förbi om ni har möjlighet.

    2009-05-04 | 20:35:14
  • Sofia säger:

    Ja, det kan man förvänta sig. Eller kanske att du startar på elitseriens 17 km....Jag vet inte hur vi åker än. Hur långt är det till er?

    2009-05-05 | 07:55:13
  • Britta säger:

    Jag snokade i startlistorna till femdagars. Springer du AK, Per??? vad är detta??? Funderar på att utmana Gabriella i D35 (men säg inte till nån att jag är gumma)

    2009-05-05 | 08:42:16
  • P säger:

    Jag är inne på min andra förkylningsmånad (samma förkylning) så en kort öppen passar bra för mig. Ca 80 min körtid från oss.

    2009-05-05 | 12:25:41

Kommentera inlägget här: