Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

En gång är ingen gång??

Kategori: Träning

OK. Jag hann inte träna igår. Det är faktiskt ingen dålig ursäkt, jag hann inte. Kom hem från möte på jobbet (ingen möjlighet att smita ifrån för träning även om jag hoppades...) 17:30. Packade bilen full med mat och åkte till klubbstugan för att producera 40 portioner pastagratäng. 21:15 lämnade jag klubbstugan helt färdig efter att ha slavat i köket och tanken som funnits om att spriga hem var inte ens lite nära att bli verklighet. That´s it.

Idag är jag nervös. Idag ska jag springa blodomloppet. 5 km på en knixig, aningen kuperad bana i slottskogen. Målsättningen är att springa under 22 minuter. Drömmen är att vara nere på 21. Springer jag under 21 minuter så kommer jag att le resten av veckan! Varje sekund.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: