Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Delarna, inte helheten!

Kategori: Träning

Ok. Nu ska vi plocka gobitarna ur tårtan. Jag kan springa fort igen! Sträcktiderna visar helt annan potential än vad våren tidigare visat. Speciellt under söndagen vaknade kroppen till liv och det fanns krut i de gamla benen. Efter 5 minuters löpning låg jag fyra. Vad som hände sen är en helt annan historia men ...... Jag vet vad jag gör fel. Jag jobbar med det. Ältar det, men väljer att försöka fokusera på det bra. Söndagen var bland det svåraste jag har sprungit och att det då blir misstag får jag ta.

Lördagen var orienteringstekniskt ganska bra men det kändes som om kroppen inte fattade att den kunde springa fort. Som att den behövde ett pass att vänja sig.

Det bästa är att nu har jag arbetsro att träna vidare nu vet jag vad vårens problem beror på. Nu ska jag trycka på med träning i 10 dagar innan nästa tävlingsomgång. Nu väntar ett block med mängdträning. Men först en lugn dag med bara core. Idag behöver benen vila.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: