Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Både bra och dåligt

Kategori: Träning

Morgonträning - Ol-teknik.  Jag inledde med en timma på jobbet innan det var dags för OL-teknik i Kungälv. Kom dit i god tid och fick en fin uppvärmningsrunda med Lina. Bra att jag kom iväg på uppvärmning så jag kunde känna efter hur det kändes innan start. Och det kändes OK.

Började med enkla kontroller. Jag försökte springa fort men kroppen ville inte riktigt dra på så det blev sådär. Lyckades göra 5-15 selunder på några av kontrollerna. Inte bra. Jag måste vara mer alert sista biten in. Exakt var sitter skärmen. Inte bara ungefär där sitter skärmen. Sen kom några kluriga kontroller. Första var jag rätt från början men fick inte skärmen och gjorden en lite krok. Sen fick jag inte riktigt ihop kartan men läste in mig bra och tvekade inte när jag väl tog skärmen. Nästa kontroll bra men långsamt och så blev det lättare igen och nu tänkte jag rätt med hög blick och bra fart in i skärmen. Noggrant men inte tveksamt. Det gick kanske inte så fort då de valt att gallra hela skogen men glömt att städa upp efter sig.

Totalt sett är jag halvnöjd. Det var 3 svåra kontroller. De gick inte bra. Jag var tveksam och fick inte skärmarna bra men jag hade i alla fall en bra plan men jag genomförde den lite dåligt. Det såg inte riktigt ut som jag trodde. Slutet av banan var bra tänkt.

Fysiskt är jag stark men på något konstigt sätt får jag inte ur mig fysiken. Det känns inte så jobbigt, pulsen är inte så hög men jag kan liksom inte öka. Ovana i skog? Ovana att springa fort i skog? Jag tror det. Jag har inte gjort många maxpass i skogen.

Ikväll väntar cykelintervaller. Höften/rumpan känns men är under kontroll. Jag får hålla nere längden på löppassen ett tag till.

Kommentarer

  • Sara säger:

    Härligt!



    Verkar som om det är fler än jag som behöver köra skogsintervaller ...

    2009-03-19 | 12:56:48

Kommentera inlägget här: