Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Planering?

Kategori: Träning

När ryggen är som den är får jag planera själv. Jag måste känna efter men grundplanen får ändå bli såhär om den positiva utvecklingen håller i sig.

MÅNDAG 25 min coreträning, känna in ryggen. Avklarat. Ryggen kändes OK
TISDAG Löpning från klubstugan. Ev. någon intervall i kontrollerat tempo. Ev. intervaller på motionscykeln beroende på hur löpningen går. Borde klara 40-45 minuters löpning i alla fall.
ONSDAG FM Spinning ( Hårt eller lugnt beroende på hur löpningen gick)
ONSDAG EM Ev. lite löpskolning + benstyrka utan vikter med syfte att underhålla benstyrkan under tiden som tunga vikter får vänta. Lite coreträning/Rehab för rygg
TORSDAG FM OL-teknik (medeldistans)
TORSDAG EM Cykelintervaller
FREDAG Vila (ev. återhämtningspass för att kunna sträcka ut muskler i benen)
LÖRDAG FM OL-teknik Bertillsons
((LÖRDAG EM - Mycket osäker cykeltur om fint väder, om bra ben och om pigg kropp) )
SÖNDAG förhoppningsvis löpskolning och några banintervaller men då får det kännas bra i benet!

Kommentarer

  • Britta säger:

    och du är rädd att vinterträningen rinner ut av benen? vi är på olika planeter träningsmässigt...

    2009-03-16 | 14:17:15
  • Sofia säger:

    Ja. Fast om jag kan träna som planerat denna veckan så är det ju en ganska normal träningsvecka och ingen mesvecka som de senaste 3 har varit.

    2009-03-16 | 14:57:47

Kommentera inlägget här: