Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Omstart

Kategori: Träning

Idag lämnar jag skidsäsongen bakom mig och flyttar fokus mot orienteringssäsongen. Och jag är SÅ laddad. Kanske för laddad. Men det ska bli roligt, ovanligt roligt.

Igår joggade jag hem från jobbet för att känna på löpformen och det var positiva besked. Det var lite stelt men jag kände mig ändå återhämtad. Rumpan bråkade lite men det känns inte som en skada utan mer som en trött muskel men jag måste ändå vara försiktig så det inte blir något av det. Jag har lovat mig själv en avstämning efter varje pass för att kolla status. Och hoppa över löppass vid minsta tendens till smärta!!!! Det kändes lite mer på asfalt än stig så det känns bra att all veckans löpning är i skog.

Nu blir det rörigt,  men ikväll väntar morgonpass. Torsdagsmorgonens Ol-teknik skall springas i eftermiddag eftersom det är ljust ute till 17:30. Det passade bättre med jobbet och då jag "bara" ska träna ett pass idag fanns det ingen anledning att stressa på morgonen. Han där hemma är ute och springer nu och skall gömma en karta till mig på samlingsplatsen. Hoppas jag hittar den.

Eftersom det kändes stabilt igår så kommer nog planen att kunna hållas. Det blir mycket orientering!
Torsdag - Ol-teknik, ca 1 h, 5 intervaller. (Fokus på teknik, känna in fysiken)
Fredag - Coreboll (intensitet styrs av ryggen) + 20 minuter jogg och stretch!
Lördag - Ol-teknik momentbana, totalt ca 1,30 (Delvis högt tempo, men fokus på OL)
Söndag- Ol-teknik, medelbana Utby.

Jag har också hittat på en utmaning till mig själv gällande min Ol-teknik för att motivera mig att alltid orientera bra! Återkommer om det......Måste hitta på ett belöningssystem också.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: