Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Många små krokar och en genomklappning

Kategori: Träning

OK. Vi börjar med det positiva. Benen är hyfsat pigga. Det känns bra i skogen. Jag har ganska bra tryck och jag är lugn i orienteringen. Jag reder upp mina krokar på ett bra sätt.

Men, och nu kommer det. Det går inget bra i spikfrekvenstävlingen. Idag har jag 3 bommar på ca 30 sekunder inne i ringen. 2 kontroller där jag fegade i onödan. Detta var fram till varvningen, fram till cirka 50-55 minuters löpning. Det var väl OK och fram hit höll jag hysad fart. De sista 7 kontrollerna blev- i kronologisk ordning. 1 minut bom pga stillastående tröttbom, tveksamt långsamt- tveksamt långsamt, både ute i sanddynerna- 3 minuter bom där jag drog snett med kompassen. 2 minuters bom där jag drog ännu mer snett meninte bommade kontrollen. 1:30 minuters bom pga av trötthetspassitivitet och osäkerhet. Nu är de uppskattade tider då resultaten inte kommit än men ni förstår mönstret.

Bara att inse att jag inte orkade hela vägen hem. Men om man tänker på det är det längesen jag sprang över en timma. (typ en månad) så det kommer kanske, Det ska bli kul att se sträcktiderna och min placering vid varvningen.

Nu får jag skaka av mig besvikelsen med vetskapen om att morgondagens bana går imål vid varvning......

PS. I spikfrekvenstävlingen känns det som jag får storstryk i första omgången. Men än finns hopp. Två tävlingar kvar att jobba upp procenten på.DS

Kommentarer


Kommentera inlägget här: