Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Hoppfull

Kategori: Träning

Träffade en kiropraktor igår och det borde inte vara så farligt eftersom jag kunde träna en del innan jag fick ont. Det borde gå tillbaka ganska fort och jag borde kunna börja springa igen om 3 veckor, och det borde kunna gå lite fortare.....

Borde är ett farligt ord. Och hur mycket kan jag springa om 2-3 veckor?

Men nu gör vi bästa möjliga av det här. Alternativ träning är bra. Jag ska ägna de kommande två veckorna åt teoretisk orienteringsträning. Jag skall studera kartor, jag ska jobba med tekniken. På träningslägret i helgen får jag 3 långa härliga pass att riktigt nöta in tänkande och kolla på detaljer och studera hur skogen ser ut i lugnt tempo. Det är inte fel. Dessutom har jag en grymt bra vinter att luta mig tillbaka mot. 2-3 veckor är ingen katastrof.

Dags status är lite pirr i benet, värk i ryggen men mycket bättre. Idag ska jag prova vattenlöpning. Hoppas det går bra. Imorgon väntar spinning. Alla reservplatser är bokade. 40 bokningar på 30 platser. Det är rekord.

Kommentarer

  • Sara säger:

    Oj då, hoppas man får sig en plats imorgon bitti då - stod som reserv i måndags morse ...

    2009-03-10 | 14:17:26
  • Sofia säger:

    Du borde ha en fricykel! Det löser sig säkert. Folk brukar ju boka av!

    2009-03-10 | 14:44:30
  • Britta säger:

    Vad tråkigt! Du har lov att deppa lite nu Sofia. Helt otroligt att det hænder med all bålstyrka osv som du kør.

    2009-03-11 | 09:39:55
  • Sofia säger:

    Tja. Det är inte alltid rättvist, men men säsongen är LÅÅÅÅÅNG!

    2009-03-11 | 11:34:08

Kommentera inlägget här: