Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Försiktig optimism

Kategori: Träning

Det blev faktiskt bättre än förväntat. På lördagens förmiddag joggade jag 2*10 minuter och det kändes men gjorde inte ont. I övrigt gick jag omkring i skogen i 2 h (delat på två pass) och försökte förstå, försköte tänka, försökte hitta tekniken. Jag tyckte jag lyckades väldigt bra på morgonpasset. Tyvär stressade jag lite när jag sedan skulle springa och det blev inte klockrent men jag lärde mig vad jag gjorde fel och omgång 2 av löpningen gick bra.

Eftermiddagens karta hade mycket övrigt att önska! Detta blev väldigt uppenbart när man bara gick. Kartan var otroligt dålig. Så tillslut försvann väl motivationen lite med 70 minuter i skog med karta är ändå ett bra pass.

På söndagen gick jag till ettan. Jag repeterade vad jag lärt mig, jag fick tips av  vännen som var med mig och vid tvåan tog jag en stund för att samla mig. Jag fokuserade. Laddade, glömde ryggen och sprang. Jag sprang rätt, fort och tekniskt enlligt plan. Jag planerade mina sträckor, lyfte blicken och hade hela tiden framförhållning. Det är så lätt då. 18 minuter sprang jag i hög fart och utan några misstag, Sen promenerade jag en bit och konstaterade att det kändes bra. Sen gjorde jag omstart utan att ladda om och något ivrig efter min tidigare framgång. Det blev helt OK löpning i 15 minuter men jag fick påminna mig själv om att planera, att inte lockas med av andra....Lite hetsigare löpning men det var bra att känna på vilken stor skillnad det är i flyt och känsla bara man hittar rätt mentalt.


Det som gladde mest var nog ändå känslan i benen. Herrejösses vilket krut det finns i dem! Nu är jag i och för sig utvilad men ändå. Känslan är stark och snabb.

Denna vecka kan förhoppningsvis bli en upptrappningsvecka så att jag kan gå tillbaka till normal träning nästa vecka.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: