Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Det blir alltid var man gör det till

Kategori: Träning

Igår körde jag coreboll. Jag var lite nervös för ryggen och kände efter hela tiden. Vilket innebar att jag blev loj. Jag genomförde passet, jag var där i 60 minuter men det var inte mycket till träning....

Träning handlar väldigt lite om tid i träningsdagboken utan om kvalitativ tid i träningsdagboken. Jag tränar absolut inte mer timmar nu än tidigare men det är otroligt mycket mer kvalitativ träningstid. Den träning jag genomför har ett syfte och är intensiv. Det är få "samlatimmarpass".

Antal timmar säger så lite. Corebollpasset t.ex pågår ju i 60 minuter men om man skall vara ärlig mot sig själv är det kanske 40-45 minuters träning. Inte 60. Det gör skillnad i total träningsmängd när man börjar summera.

Nu skall jag och han där hemma snart träffas för en lyxfrukost. Vardagslyx. Det är inte ofta det blir av, men det är kvalitativ tid.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: