Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

BLÄÄÄÄÄÄ

Kategori: Träning

Vi drar ett streck över gårdagen. Veckans viktigaste träning blev ett totalt misslyckande. Och det var delvis mitt eget fel.

Redan på uppvärmningen kände jag att huvudet bultade. Jag har mycket huvudvärk och oftast blir det bättre när man kommer ut men igår kände jag igen den där dåliga huvudvärken som ibland leder till migrän. Jag föträngde, startade men insåg direkt att det var en dålig dag. Om det är den dåliga huvudvärken brukar kroppen bråka. Så istället för ett bra kvitto på form och en bra träning blev det lunka hem och sen en dålig natts sömn där jag vaknade två gånger av huvudvärk. Men jag slapp ritig migrän och idag känns det bättre.

Tyvär tror jag att det var mitt eget fel. Som vanligt glömde jag att dricka rejält efter spinningen. Det brukar ge huvudvärk.
Men, trots lite dåliga vibbar sista tiden är jag inte så orolig. (Fast lite...) Det här är bara en period då det känns tungt och sådana kommer alltid. Det är nu jag får plocka fram vinterns alla bra pass.De senaste veckorna har varit struliga men om man ser till hela vintern har träningen gått otroligt bra! Och trots några veckors strul har jag fått med mig några grymma pass sista tiden.

 Idag kom dessutom startlistan till på lördag och jag fick en bra startid. Han där hemma och jag startar samtidigt! Och lagom sent. 11:40 är en vinnartid. 11:40 kommer en tokladdad, fokuserad, Stark, Snabb och Säker Sofia bege sig av på vårens första tävling. Det ska bli så roligt och jag ska njuta. Av varenda sekund!

SSSS! SSSS! SSSS! SSSS! SSSS!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: