Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Äntligen

Kategori: Träning

Det känns i höften och rumpan på vaje pass men det känns mindre och mindre och igår hade jag ÄNTLIGEN en riktigt bra träningsdag. Det är 3 veckor sedan sist. (Fast OK, Vasaloppet var kanske en bra träninsdag...) Igår körde jag helt enligt plan. Jag behövde inte korta av löppasset och på kvällens cykelintervaller behövde jag inte ta det lugnt utan körde i princip det jag hade och toppade med 92% av maxpuls. Underbart.

Idag skall förnuftet få råda och det blir en lugn dag. Imorgon väntar en medeldistans (kanske cykling) och troligtvis kan jag vara tillbaka på riktigt på söndag med löpskolning och banintervaller.

På måndag får PT bestämma igen. Det känns som jag kan träna ganska normalt nu. Kanske att jag får hålla nere längden på löppassen något ett tag framöver.

8 dagar till tävlingspremiär. Jag längtar!

Kommentarer

  • Sara säger:

    Underbart - ska snart skriva ner hur min comeback efter miniförkylning gick, men kan ju avslöja redan här att den inte satte några spår på formen!

    2009-03-20 | 09:25:05

Kommentera inlägget här: