Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Vem bestämmer?

Kategori: Träning

Pannben eller ben? Igår var det en hård kamp. Utfallsstegen i söndags sitter i benen. Corebollen sitter i bålen . Värmde upp i 15 minuter innan det var dags för 15 minuter tempo på testbanan. Startade strax innan 3 km skylten för att få med de två backarna. Pannbenet bestämde i början och första 10 minutrarna trummade jag på. Långt ifrån vinnarkänsla men med OK fart. Jag tryckte på så gott det gick. Sen började pannbenet svikta och sista 3 minutrarna vann benen. Farten sjönk, kroppen skrek eter att få gå. Jag höll ut men det var inte mer. Jag hatar träningsvärk.

En vecka till nytt rekordförsök. Då ska jag peppa pannbenet och slå det där efterlängtade rekordet. (Som jag har insett är ganska bra när jag hör vad andra har för rekord.. men men det är till för att slås!) Sällskap sökes på testlopp nästa tisdag! Någon som kan tänka sig???

Just nu längtar jag tills på lördag och SM-träningsdag i Strömstad. En plats finns kvar i bilen. Ska du med?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: