Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Snabba pass

Kategori: Träning

I fredags bjöds det på banintervaller.4*400+5*200. Lite blåsigt, lite regnigt och lite soligt. Lite taggad och lite för trött.

1:30 ,1:32 (motvind på bortre rakan så det kände som jag stod still) 1:30,1:27 (tangerat pers).

41, 39, 40, 39, 38 (tangerat pers)

Känsla: Rappa ben, bra hållning men jag orkar inte få fart. Han där hemma tittade på och sa att det såg bra ut men att jag inte får med mig farten i frånskjutet. Har funderat mycket på detta. Springer jag för avslappnat? Kanka måste jag trycka till lite mer i fotisättningen? Har jag blivit lite loj i min strävan att inte spänna mig och flyta fram? Tassar jag fram?

Sen avslutades kvällen med en flaska champange!

Lördag och möhippa! Vilodag bortett från1h rodd.....

Söndag och sprint-DM. Positiv överrakning på uppvärmningen. Det kändes ganska bra. En tokig brauppvärmning.Nu har jag hittat konceptet  som passar mig.Ca 15 miuters jogg, 5minuter stretch.Ca 5minuter där jag springer fort ,oftast iform av 2-3 längre löpningar 1-2  minuter och kanske några rusher. Då skall det vara cirka 5 minuter till start så jag hinner jogga, tojalite och ladda på. Rent fysiologiskt kanske inte perfekt men det passar mig.

Tävlingen då- Jag öppnade hårt. Tappade tyvär 40 sekunder på långsträckan till 2:an då jag tog ett dåligt stråk.Lite slarvigt då jag missade bästa stråket ut från skärmen. Men sedan gör jag i princip ett bra lopp. Jag får en svacka mitt i loppet där jag tappar lite fart men jag satsade friskt och kom igen starkt. Jag var  2:20 från seger. Jag bommade 40 sekunder. Jag var ovanligt lite efter. Och det viktigate. Jag vann spurten!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: