Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Rekreation

Kategori: Träning

Torsdagspasset var en mardröm. Jag var så trött så trött och skogen var grön och risig. Och jag ville inte träna. Jag genomförde med knappt godkänt. 

Fredag. Sov länge. Och det tog väldigt lång tid att komma iväg (14:30) men väl i backen  upp mot Tabergs topp körde jag 4 st 4 minutare med pigg kropp med rätt inställning och med bra tryck i steget. Roligt pass och jag kände mig stark. I övrigt tillbringades dagen i horiontalläge.

Lördag. Sov länge och kom iväg ganska sent idag också (12:30). 95 minuter orienteringsdistans. Pigg i kroppen i början och fick hålla igen lite för att inte springa för fort. När klockan närmade sig timman blev jag ganska trött och fick känna på att det har varit ganska få långpass sista tiden. Man blir dum när man blir trött. Hade lite svårt med orienterinen på slutet. Sen- hem till Göteborg och lite mathandling- annars horisontalläge.

Söndag. Sov länge och kom iväg ganska sent (11:30, ni ser det går åt rätt håll). 4*800 meter , 2 *200 meter och 2*100 meter. Och idag lyckades jag med mina negativa splits. Och 2 nya rekord. Det var roligt att springa, jag kände mig stark och jag återhämtade mig fort! Rekord med 5 sekunder på 800 meter och med 1 sekund på 200 meter. Tangerat på 100 meter. En bra dag på jobbet. Hem och vilade och avslutade helgen med Bodybalance. Denna gången betydligt bättre, gillade instruktören!

Jag har verkligen landat i helgen och kroppen har gillat min nya livsstil med bara lugna dagar. Nu gäller det att hålla i den känslan i två veckor till, fram till semestern.

Veckan som börjar idag innebär många timmars träning med lite lägre intenitet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: