Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

oh yes!

Kategori: Träning

Tack för det kroppen! Efter att ha skrämt mig med lite feber, lite bråk och en fruktansvärt tung uppvärmning så betalade hon tillbaka! Det kändes inte lätt, lätt lätt men jag matade om folk och på slutet var jag ursinningt stark (och lite arg efter en liten bom) och matade om folk i ytterspår. Det var ett bra lopp. Jag tappade knappa minuten till 2:an på att jag drog snett och inte fick stigen och ytterligare 20 sekunder på en sträcka på slutet då jag var lite ivrig och bara sprang för att komma ifrån vilket innebar att jag tillslut hamnade sist i ledet igen. Gör fel, gör ont, gör om.

Men det jag framförallt vill ta med mig är mina sista 10 minutrar. Jag sprang fort. Jättefort. Och jag var så stark! Gott för självförtroendet att plocka 68 platser! Känslan i loppet var inledningsvis lite segt och frustration över att orka springa om men inte komma om för att det var så tätt i skogen och man fick snällt ligga i ledet. Men kanske var de bra att jag inte fick fritt spelrum för då kanske jag hade bommat. Nu var det hela tiden kontroll på loppet och jag fick nog egentligen ut de jag hade löpmässigt men det kändes som om jag ville springa lite till efter målgång, som om jag hade orkat hålla farten mycket längre än så!

Många positiva signaler och det var grymt skönt att få fortsätta med positiva rapporter efter förra veckans lilla dipp. Nu skall veckans träning snart planeras. Ska bli kul att se vad som väntar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: