Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Dumma slarviga jag

Kategori: Träning

Igår kom jag upp till träningen med en vänstersko DS Trainer och en högersko Cumulus, utan sula. Jag hade ju ialla fall en sko till varje fot men det är ganska oskönt utan sula....Nåväl, trots lilla missödet gjorde jag ett av årets bästa pass. Uppvärmning 12 minuter. Löpskolning där jag provade de nya övningarna och försökte komma ihåg hur jag skulle göra, inte så effektivt. Typ 15 minuter. Sen 6 minuter löpning i snabbt tempo. Avslapppnad löpning och jag startade precis på 3 km markeringen på testet och kollade av tiden vid 4 km skyllten. 10 sekunder snabbare på den km än vad jag någonsin sprungit den. Nu sprang jag ju inte 2 km-intervaller eller testlopp, vilket alla de andra tiderna är från men det var heller ingen maxprestation så det kändes skönt. Ett litet kvitto. Som jag behöver så väl! Säger egentligen ingenting men fakta- jag har aldrig sprungit den km så fort.

Så korta intervaller och eftersom det är så många hårda pass nu hade jag bestämt mig för att disponera krafterna och se till att jag orkade alla intervallerna med bra teknik. Det gick oväntat jättebra. Jag höll bra fart, jag hade bra teknik och jag orkade hela vägen. Guldstjärna.

Imorse var jag tillbaka på ledarcyklen. Med blandade känslor. Skönt att träffa alla stammisar igen men samtidigt har det varit skönt med en paus och nu är det 2 ggr kvar innan sommaruppehållet och sen ska jag tagga till under hösten! Det var i alla fall ett bra pass och jag fick många trevliga kommentarer om att jag var tillbaka. Fysiskt höll jag pulsen låg och sparade kraft till SprintKM ikväll!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: