Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Det finns där inne någonstans

Kategori: Träning

Sprint-KM. En rolig och fruktansvärt tråkig upplevelse. Tråkig för att banpåtrycket var väldigt dåligt och jag, som så många andra, lyckades springa kontrollerna i fel ordning. Rättade förvissa till problemet men 2 minuter var borta där. 2 minuter på sprint är en evighet! Tråkigt för att jag inte tog de bästa vägvalen, jag har svårt för det här med sprint när det blir klurigt men nu över till .....Roligt för att det var en grymt bra, knixig och utslagsgivanade bana. Roligt för att trots en seg uppvärmning så går det fort när jag blir varm.

Det känns grymt bra. Det känns inte i form men det känns som om att jag är vältränad, snabb och stark.
Det känns som om att en formtoppning på det här.....

Imorse var jag ute och plockade in kontroller från tisdagens träning. Segt och det är bara en göteborgare som kan kalla det där för lättlöpt (vilket han gjort). Det är svårt att hitta flyt i tekniken när man skall stanna och knyta ner kontrollerna, det blir liksom hackigt, men jag såg det som en träning i att hitta tillbaka till fokus efter en störning. Det gick ok. Inget fort men en behaglig löptur innan jobbet. Och en vacker sådan. Sol, tidig morgon och svensk sommar.

Ikväll har vi kick-off med jobbet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: