Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

bra helg!

Kategori: Träning

Det är skönt att känna trygghet! När steget inte är rappt är det skönt att luta sig tillbaka på en bra teknik. Jag försökte fokusera på det i lördags när kroppen kändes lite seg. Kanske var det bara värmen för väl ute på banan hade jag OK fart och orienteringstekniken sitter fortfarande där. Jag gör fortfarande små svängar men jag är så lugn och metodisk när jag reder ut dem. Det är fokus på rätt saker!

Resultatet blev en andra plats och det är jag nöjd med ! Det känns skönt.Jag är på rätt väg. I mora gjorde jag 3 bra tävlingar. Långdistansen blev en floppig inledning men där tappade jag helt fokus innan start när jag hade ont i baksidan under uppvärmningen och funderade på om jag ens skulle starta. Efter den har jag nu gjort 5 "tävlingar" med bra resultat. Riktigt bra orientering men något sliten på två av passen. Söndagen i mora som var avslutning på ett träningsläger och i torsdags som var dagen efter blodomloppet. Trots det har jag kunnat springa på i ett OK tempo och hålla ihop orienteringen.

Nu kan jag bara vänta och låta UK säga sitt men min trend sista tiden känns bra. Jag har inga problem med pollen längre och resultaten börjar komma. Jag har förhoppningar om en rekordsommar!

Mitt stora dilemma just nu är hur jag ska planera veckan.

Planen var

Mån Core+yoga
Tis  Korta intervaller
Ons Spinning +Sprint KM
Tors Jukolaträning
Fre Banintervaller (Me like!)

Problemet är att jag inte kan vara med på torsdag då jag måste iväg med jobbet på kvällen. SÅ. Ska jag springa klubbens OL-intervaller på tisdag för att få springa i skog men då blir det två intervallpass 2 dagar i rad. (Om jag flyttar tisdagspasset till torsdag) Eller ska jag försöka få till ett Ol-pass på torsdag förmiddag själv? Det kanske är bäst?

Fredag banintervaller- vem vill med?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: