Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

3 pass eller 3:45 timmar träning senare.

Kategori: Träning

Banintervallerna blev spännande. Hade jag inte haft PT hade jag åkt hem direkt efter jobbet. Jag hade noll och ingen inspiration och var trött i benen. Masade mig dit och värmde upp på cykeln och 5 minuters jogg. Sen 10 minuter (det var minimum för vad som var godkänt) löpskolning. Planka in på slottskogsvallen och så de märkliga intervallerna. Första varvet gick på 1:50 (4:35 tempo) och det kändes som jogg. Det gjorde mig glad. Sen ökade jag på lite och nu började det bli jobbigt. Sista varvet var tufft. Jag hade negativa splittar på alla intervallerna men kom inte riktigt ner på planerade tider på sista. Detta berodde på 3 saker. Värmen (lite i alla fall men var helt matt och det gassade bra där inne.) Mina tunga ben, styrkan satt i och inget krut fanns i dem och att jag tog för kort vila mellan 400-ingarna och 200-ingarna men jag ville bara hem. (2 minuter vila blev det)  Men jag ger mig godkänt. (tider finns på Funbeat för den intresserade)

200-ingarna drabbades av iver. Jag fick publik när jag starade den förste och sprang tokigt för fort och efter 300 meter insåg jag att jag var helt dum, stannade och bestämde mig för omstart. Kanske borde jag vilat lite mer än 1 minut efter detta 300-meterslopp men jag kände mig OK och jade som sagt hemlängtan.

Idag har jag och 2 goda vänner varit i Strömstad på SM-träningsdag. Första passet i Ranebo.  Grästuvor är sjukt jobbiga att springa i!

Sen 2 timmar på en brygga i solskenet. Highlife i form av en gädda som åt upp Saras fot. Eller i alla fall försökte. Skit vad stora de är och vilka gaddar.

Sen upp till Kasen och grannkarta till SM. TYyvär var jag dum på detta pass. Solen och orken gjorde sitt till och jag hade ingen bra dag men fick en bra uppfattning om terrängen.

Lärdom: Spring runt om det går. Kämpa. Leta fina stråk. Det är fint uppe på. Det är flackt uppe på höjderna och väldigt difust. Dessutom är sikten ofta sämre än man tror så var noggrann med riktning. Våga läsa kartan noga, det kommer inte att gå fort utan nyckeln blir att välja rätt mikrovägval och undvika bös samt att aldrig ge upp. Terrängen passar mig.Jag vet vad jag behöver träna på!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: