Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Det börjar bli bättre

Kategori: Träning

Tjatigt är det men det går SÅ långsamt och mitt tålamod tog slut för flera dagar sen. Jag har nu varit igång i 3 dagar men ojojoj vad trött och seg jag är. Igår åkte vi till Storforsen och i Storforsen springer man långpass- så är det. Finare omgivningar får man leta efter. Men jag var ju liksom inte redo för långpass men lyckades ändå njuta av omgivningarna i 90 minuter varav kanske hälften var jogg. Resten fick jag spatsera och komma fram till att såhär otränad vill jag aldrig bli, så att det är jobbigt att gå.

Idag kändes det lite bättre och när han där hemma låg och varvade på en 2,7 km bana 4 varv snabbdistans joggade jag runt, hittade på honom och agerade hare i 1-2 minuter 3 ggr. Kändes ganska OK men än är jag inte riktigt fit for fight för intervaller. Men det var skönt att pressa upp tempot och känna att jag i alla fall KAN springa så fort, även om det var korta sekvenser.

Förhoppningsvis känns det ännu bättre imorgon för på lördag är jag anmält till ett löplopp på 6,2 km ute på Junkön.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: