Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Nära gränsen

Kategori: Träning

Jag är nära gränsen nu. Gränsen för vad kroppen tycker är schysst. Sista veckan har sett ut såhär:

Torsdag Pass 1 - Löpskoning och banintervaller

Fredag Pass 1 - Distansorientering  75 minuter, Pass 2- medeldistans 55 minuter
Lördag pass 1- Lite snabbare distans OL 85 minuter, Pass 2- Kartpromenad 40 minuter- högt tempo 20 minuter.
Söndag Pass 1 - Staettträning, högt tempo 60 minuter
Måndag Pass 1- Jogg 20 minuter, stryrka 50 minuter
Tisdag Pass 1 - Backintervaller, tot 65 minuter
Onsdag pass 1 - Spinning , pass 2- banintervaller och löpskolning.

9 löppass, 11 pass totalt. Idag väntar strax intervaller (!) och ikväll benstyrka. Sen ska jag vila!

Ända till gårdagens banintervaller har jag känt mig stark och fräsch i kroppen. Igår åt jag dåligt och var trött på intervallerna. 10 sekunder(!) över pers på 400 meter. Ben som inte ville röra sig framåt. Jag var nära att ge upp då.

Idag blir det intressant att se om kroppen återhämtat sig på ett dygns vila och bra mat. 4*4 minuter med 3 minuter joggvila. 90-95% av maxpuls. Några timmars vila innan vi avslutar med ett benpass. Sondmatning ikväll?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: