Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Inga rekord

Kategori: Träning

Idag gjorde jag inte som PT sa. PT sa 6*30 sekunder och 6*10 sekunder. Jag gjorde 4*200 meter och 5*80 meter eftersom jag var sugen på banintervaller. Idag var jag dock trött och omotiverad fast ändå sugen på att genomföra passet. Det blev väl sådär. Hade tänkt mig 5+5 intervaller men redan på 3:e intervallen fick jag slita sista biten in och på den fjärde tappade jag löpteknik och var seg. (Dock samma tid!!) Då bestämde jag mig för att det räckte  med 4 st 200-ingar och att jag skulle spara krut till kommande 5 löppass på 3 dagar. Hamnade 1-2 sekunder över personbästa på 200 meter. OK med tanke på underlag (lite småhalt) och känsla i kroppen.

Idag åker jag till Oskarshamn på Orienteringsläger inför SM. Detta är ett väldigt viktigt läger för min del. Jag ska verkligen fokusera på teknik. Ni som är med mig där måste påminna mig om att vara seriös med detta. Att ha en plan och genomföra den. Jag ska inte falla tillbaka i gamla mönster. Varje kontroll är viktig denna helgen. Jag vill få med mig positiva bilder och bra teknik. Dessutom skall alla vägval redovisas för PT. Läge för skärpning mao.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: