Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Fulltränad kommer jag bli

Kategori: Träning

Jag åkte inte från Oskarshamn med fullt självförtroende men med känslan av att det här kan jag lära mig. Kanske ställde jag lite för höga krav på mig själv för inledningen var oroväckande skakig, men allt eftersom passen gick hittade jag mer och mer flyt och avslutningen blev riktigt bra. Jag orienterade bra och löpformen var ovanligt god. Konstigt nog blev jag piggare och piggare för varje pass som gick och idag känner jag mig fräsch i kroppen. Märkligt! Det kändes i alla fall skönt att få avsluta bra på stafetträningen. Jag gick gå ut i klunga med 3 andra cirka 1 minut bakom täten. En klockren inedning gjorde att jag halvvägs var uppe i ledning. LIte passivitet och en lång gaffel på slutet gore att två smet förbi och jag var3:a i mål. Godkänt med beröm.

Idag börjar Hellweek. Det ska bli underbart. Det här blir den värsta veckan jag någonsin tränat. Om jag orkar genomföra den. Tur att jag är så bra på att hushålla med krafterna.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: