Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Kallt och varmt.

Kategori: Träning

När vi vaknade var det -18 grader så vi bestämde oss för att packa in oss i bilen och köra upp på fjället där det ofta är någon grad varmare. Fullt påpackad steg man ur bilen och konstaterar att det är -3. Hur kan det skilja så mycket på bara en liten backe? Det blev bitvis en väldigt svettig tur i tre lager kläder. Fast å andra sidan en väldigt kall tur hem ner för backen till stugan. Svettig , bara nerför och kallare och kallare. Huva. Skönt att vara inne.

Om kroppen kändes katastrof igår kändes det i alla fall bara mindre bra idag. Jag tror det är luftrören som spökar. I torsdags fick jag stora astmaproblem under löpningen och hade väldigt svårt att få luft på slutet. Sedan dess har jag varit noggrann med medicin och inte anstängt luftrören i onödan. Det får bli så ytterligare några dagar så jag inte drar på mig en sån där långdragen luftrörshistoria igen. Men nästa intensiva pass kommer inte förren på onsdag.

Nu ska jag försöka ladda om batterierna för en eftermiddagstur. Det går nog bra för även om det är jobbigt så är omgivningarna helt fántastiska och inger inspiration. Jag har faktiskt varit bra på att njuta om miljön nu när det är lite jobbigt att åka. Det gäller att hitta det positiva.

Sm-kartorna har jag förövrigt använt ganska flitigt! Bra va!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: