Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Bättre

Kategori: Träning

Kändes inte så himla snabbt men avslappnat.  Och vet i katten om jag inte var lite längre up i klungan än vanligt. De som jag brukar harva med var inte där igår men jag tyckte att jag tappade lite mindre än vad jag brukar? Önsketänkande? Jag sneglade på pulsklockan då och då och jag kanske hade lite för hög puls mot vad jag tänkt men det kändes lätt, ingen mjölksyra, ingen fight utan jag gled igenom dem kontrollerat. Avslutad med 6 backryck. Jag är väldigt nöjd med det passet. Det gav positiva vibbar. Hade varit kul att springa med Garmin och kolla vilken fart jag hade.  

Morgonens premiärspinningkass inledds miserabelt men avslutades på topp. Efter inledande skivstrul flöt allt på bara bra och det bev en riktigt bra klass. Ska bara byta första låten

Ikväll bara vila.

Kommentarer

  • Britta säger:

    Kanske du har pushat upp tröskelpulsen med all god träning sista månaderna???

    Min träning igår var cykelrulle hos Trine till Mamma Mia! Singalong såklart. Svårt att hålla I1 på dansnumrena...

    2009-01-15 | 09:04:49
  • Sofia säger:

    Jo, det är ju den förklaringen man går och hoppas på! Cykerulle verkar ganska kul, då kanske man skulle se någon av Jonas alla långa filmer.

    2009-01-15 | 10:55:01
  • Sofia säger:

    Jo, det är ju den förklaringen man går och hoppas på! Cykerulle verkar ganska kul, då kanske man skulle se någon av Jonas alla långa filmer.

    2009-01-15 | 10:55:17
  • Britta säger:

    Cykelrulle är inte kul. Man måste ha så mycket distraktion som möjligt. Musicals med snabb musik och actionfilmer kan funka. Det sjunde inseglet tror jag kanske inte passar så bra. Och så måste man ha pulsmätare (helst med pip om man kommer utanför zonen) och kadensmätare osv osv. Vet du om det finns spinningprogram som man kan lasta till ipod? Med instruktion om vad man ska göra på låtarna? Det kunde också funka, om man är peppad.

    2009-01-15 | 11:06:21
  • Sofia säger:

    Ha! Jag ska be Jonas filma mitt pass så kan du vara med å min spinning!

    2009-01-15 | 13:01:18
  • Britta säger:

    Ja det vore jättekul! Så ska du få konstruktiv kritik efteråt... Allvarligt så hade det varit kul att time en tur till Göteborg med ett av dina spinningpass. Men det kräver ju att man reser i jobbet.

    2009-01-15 | 13:13:38

Kommentera inlägget här: