Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Aj,aj,aj

Kategori: Träning

Jag trodde det var över nu. Jag trodde benen hade vant sig. Jag trodde inte jag skulle kunna trassla sönder benmusklerna igen? Oj vad fel jag hade! Efter några benpas där jag varit relativt skonad från träningsvärk vet jag inte vad som hände igår. Jag lassade förvisso på lite mera vikter i benböj med hopp(nu är jag nog uppe i maximalt vad jag klarar av) men att det skulle kännas såhär. Ni vet den där känslan när lårmusklerna hest bara vill vara avslappnade. Och när de är det känns de nästan lite febriga.

Beror det på en vecka helt utan träning? Jag hoppas det.

Ikväll väntar 2 corebollpass. Jag ska leda båda. Först ska jag vicka på ett ordinarie pass och direkt efter skall jag hålla ett för klubben. Tillsammans hoppas jag få ihop ett helt eget pass. Ska försöka hinna träna bra själv idag också.

Inom en vecka måste jag lösa mitt i-landsproblem. Jag har haft gymkort på friskis som jag nästan adrig använder eftersom jag tränar mest på Sportlife men sista tiden har jag utnyttjat det lite igen och kört benstyrka på lunchen och duschat där när jag sprungit på dagtid. Probemet är att kortet går ut nu i dagarna och ska jag köpa nytt? Kortet kostar mig 100 kr med bidrag från jobbet men samtidigt skulle jag j kunna ta jobbets friskvårdsbidrag och gå på massage? Men det känns smidigt att ha ett gym i samma hus som man jobbar? Hur gör jag?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: