Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Vilovecka?

Kategori: Träning

Det är tisdag idag och jag har 3 pass kvar innnan Vasaloppet. Det var längesen jag kände mig vass i steget så det ska bli skönt med några lugna dagar. Idag blir det långpass, imorgon kör jag korta intervaller och sedan skall jag bara ut och prova skidor på fredag eller lördag.

Sen skall jag avsluta de lugna dagarna med 7-8 timmars skidåkning, men det är en annan historia.

Igår körde jag benstyrka. Det var tokfullt på gymmet. Jag var den enda som inte körde överkropp.

Till kvällens löppass har jag packat newyorklöparsnabbtpumatröjan. Jag kände att jag behövde den, fast jag ska springa långpass. Men jag lämnade löpasnabbtpumaskorna hemma. De får kanske följa med imorgon.

Idag är det fettisdagen, imorgon är det tjejträning. Min matuppladdning är jag inte nervös för.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: