Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Långpass borde jag springa just nu

Kategori: Träning

Men det kom lite annat ivägen. Bland annat en träningsdag med två pass och efter det en herrmiddag elller ja en dammiddag med tema herrmiddag. Några glas vin, öl och drinkar och en sen kväll i kombination med en sliten Sofia gör att jag sparar mig till kvällens pass. Det känns inte smart att träna just nu.

Men gårdagens pass 3 (herrmiddag)  innebar en rejäl teambuildning inför vårsäsongen 2009 och GMOK-brudarna kommer att komma mer taggade än någonsin.

Jag kan ändå summera träningsveckan med 9 pass. Veckan som kommer blir lugn. Nu skall kroppen få återhämta sig och ladda inför Vasaloppet. Både mentalt och fysiskt. Det känns välkommet med ett litet break och ladda om. Några lugna dagar innnan loppet och några efter sen är det dags att finslipa på formen inför tävlingspremiären.

Vårens träning kan summeras på många sett. Såhär har det sett ut sedan projeket startade i slutet av november. Då ska man komma ihåg att Januari innehöll 6 sjukdagar......... 


MÅNEDØKTERTOTALT
November1817:50
Desember3133:45
Januar3334:35
Februar1921:25

Kommentarer

  • Britta säger:

    För du träningsdagbok på norska Sofia?!? Det bor nog en liten norska i dig också...

    2009-02-23 | 10:09:10
  • Sofia säger:

    Heja, heja Norge! Ge mig ett jobb, mycket snö och en bra klubb så kommer jag!

    2009-02-23 | 11:17:39

Kommentera inlägget här: