Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Det här var lite bättre det!

Kategori: Träning

Lördagen blev en lång dag med återhämtning. Sov länge. Hasade mig ut till TV:n, tittade på TV och bakade kladdkaka. Lagom sockerstinn på eftermiddagen skulle det tränas. Jag var skeptisk. Kroppen skrek efter mer vila. orienteringen hade jag ställt in eftersom det var mycket snö i skogen och snöpulsning kändes inte som ett bra träningpass. Istället skulle det bli skidåkning. Jag tog mig ut i strålande solsken och 2 minusgrader, förhållanderna var sjukt bra. Men inte för mig. Kroppen kved och efter 20 minuter insåg jag faktum och styrde bilen mot afären för inköp av smågodis, chips, popcorn och cola. Nu blev det inte fullt så illa som det låter. Popcornen öppnade vi inte. Chipsen rörde jag inte alls och godispåsen var faktiskt inte så stor. Och colan liten.

Söndag och ny seedningschans. Bra före, bra väder men väldigt osäker på hur kroppen mådde? Satsade friskt för att slippa trängsel. Fort förstavarv 32 minuter (8,5 km) och sedan började det dala lite, 34,36,38,38. I och för sig blev väl drickastoppen aningen längre för varje varv och första hade jag ju inget. Men 2:57 känns godkänt. Det är 52 minuter bättre än förra helgen. På samma distans......Nu är det bara att vänta in Vasaloppets tider för de olika leden och hoppas.

Idag värker ryggen annars känns kroppen OK. Vila idag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: